Friday, October 17, 2008

Ms. PEPETO

I've been at my mom's house since Monday till Friday this week. Kamarul wasn't here for the last 4 days. He went to Terengganu ada job kat sana...(amek gambo apa lagi). So, he just reached home this early morning at 2 am and slept at his mom's house (because he used the LPT highway and easy for his friends to drop him at Greenwood...so die tak jumpa lah bebudak ni.) But last night, he sms me to fetch him early at 6.30 a.m okay ... ada job lagi...kat Impaina Hotel KL...aduis pagi tuh...ngantuks nih... mase die sms tuh i was prepared meals for Ghazi, suddenly Zahraa came and asked:

Zahraa: Mama wat per tuh ah?

Mama: (No answer and just continue what i'm doing, saje jek sbrnyer)

Zahraa: Mama wat per tuh ah.....? (kuat sikit suara die sbb ingat aku tak dgr) Mama...Mama
'macak' (masak) ye?

Mama: (Eh eh...jawab sendiri lah pulak....) Ha good girl....ha ah sayang, mama masak nih...

Zahraa: Mama 'macak' bubur Deen?

Mama: (Wah aku tak jawab penoh die yg tolong jawab kasi penoh) ha ah kakak...go an play
with 'Mok' , mama nak masak nih. (Mok tu adik bongsu aku sepatutnyer die panggil Pak Usu tapi die dgr aritu aku gelar adik aku tu Mok sbb die gemok so lekat lah nama tuh sampai skang nih).

Zahraa: 'Nanak' (nanak means taknak...Zahraa pelat semulajadi heheh..) Mama aper tuh?

Mama: (Alahai byk pulak soalan dier maklumlah lah baru pandai cakap..die tgh nengok aku
potong kentang sebenarnye..mmg aku malas nak jawab lgpun aku tak perasan pon ape yg die tanya sbb ada memacam atas meja nih).

Zahraa: Mama.....'PE' 'PE' 'TO'!

Mama: (Aku nengok muker die yg tgh pegang kentang. Tergelak aku dibuatnyer) That's wrong kakak, this is 'PO' 'TA' 'TO'.
Zahraa: 'PE' 'PE' 'TO'!
Mama: 'PO'
Zahraa: 'PO'
Mama: 'TA'
Zahraa: 'TA'
Mama: 'TO'
Zahraa: 'TO'
Mama: PoTaTo!
Zahraa: PePeTo! (lelama aku dgr cam mencarut jek so aku berenti lah...)

Alahai nak speak english pon 'pelat'...die mmg 'pelat' semulajadi..aku mmg tak ajar die cakap 'pelat' mungkin sbb die lambat ckp and ada masalah dalam pertuturan. Normally when i speak english to her she will reply in malay but still 'pelat'. Sometimes she will shout and cry when we don't undertand what she's saying.


Inilah PEPETO!

Ms. PEPETO!

2 comments:

Filla said...

heheh..lawak ar zahraa.. acih ingat potato tu buah ok.. lamanyer kamarul outstation mie..konpem rindu dendam ko ni kan..auwwwwwwww..

Mimie Ishak said...

itu lah mmg pon aku rindu dendam pon (malam ni balas dendam ah huwahahahahaahha) oooops! acih sama ngan aku sbb dulu aku ingat potato tu buah ciku...aku dah kopek dah pastu tengok tengok...salah PEPETO rupenye hehehe..

Blog Widget by LinkWithin