Wednesday, July 06, 2011

Day 1: LOVE CELEBRATION AT LANGKAWI - Depart KL

Owhhhh sgt lama tidak 'menghupdate' tenggelam timbul - tenggelam timbul jek.....byk cerita tp tidak tahu mana nak mula ek....

okay kita mula dari sini lah yek 36 HARI TANPA CINTA...hahahhahah apa tuh? cam gedik jek bunyik die...pernah ke aku citer dalam blog nih pasal kerjaya suami saya ek? kalau yang dah tau tuh buat buat tak tau lah yek...en kamarul adalah seorang videographer. jadi most of the time he will travel from another state to another state or another country to another country so saya akan ditinggalkan sendirian menguruskan rumahtangga dan anak2 yang active semuanya. :)

Pada aku bersendirian menguruskan rumahtangga tanpa suami adalah perkara biasa dengan syarat en kamarul boleh dihubungi...sudah memadai... :). Aku mahu die tahu perkembangan kami anak beranak setiap hari sepanjang ketiadaan dia di rumah :).

Disebabkan kami ditinggalkan selama 36 hari, maka en kamarul telah membuat cadangan mengejut (kira surprise ler). en kamarul mmg camni kalau die nak bawak terus jek bawak takder plan...kalau die rase ada lapang die halo jek terus on....hehheheheh....boleh ek camtu? yelah kan aku kate die selalu travel so weekend mmg susah ler nak bersama...so en kamarul akan pick date yang die rase sesuai dan aku terus ambil cuti pi lah mana nak pi....hehehhehe...ketika die di terengganu haritu die telah bercadang pergi ke langkawi...mungkin pada sesetengah orang 'eleh langkawi pon nak kecoh' tapi tidak pada aku..bukan tempat yang jadi ukuran tetapi MASA en kamarul bersama kami adalah yang penting buat kami berempat....cukup utk aku berjimba bersama-sama orang yang aku sayangi...bukan senang tau...tp orang kater kalau plan mengejut selalu menjadi kan..ni lah die...it's came true!

Okay kita mula di sini yek.....

DAY 1 (DEPART KL)

BY LRT: Bertolak dari Taman Melati ke KL Central: masa nih mmg dah lambat tp muker rileks giler...


BY ERL: owh mase nih pon kami masih tenang..tp bile check in...memasing muker dah gelabah...biasalah ticketing staff tuh pon muker masam giler tension nengok kami lambat. tp yelah nak buat cemana kan dah lambat flight kami sepatutnya bertolak 11 am tp kami sampai KLIA kol 10.45 apa lagi...kena sound manje lah..tp kami jawab manje gak...sib baik boleh check in lagi.... ;)


Setibanya di Langkawi.....owh mereka sangat seronok, memang sangat penat sbb di KLIA tadi kami berkejaran di dlm KLIA kerana nyaris ditinggalkan flight....LAMBAT GILER...anak beranak berlari lari bagaikan ada race 'ala ala amazing race ler' menuju ke balai berlepas..SEMPOT okay...yang tak tahan zahraa boleh menjerit "mama jantong kakak sakit" boleh camtu...hehhehehheh pastu aku toleh belakang rileks jek minah nih jalan kat belakang....die yang last ke belakang kira jauh gak aku tinggalkan die...tp akhirnya selamat gak kitorang tidak ditinggalkan kalau tidak harus naik flight pukul 2.30 petang....


Owh lepas mengambil beg kami, kami terus sewa kereta di airport dan memilih kereta Yaris sepanjang berada 4 hari 3 malam di Langkawi. harganya cuma RM250...okay lah kan....pada aku berpatutan ler....untuk family yang mempunyai 2 orang anak kecil. Pada aku kereta nih mcm 'sedan car' jugak cuma bonnet jek yang kecil...kira town car mmg comel lah ni...luar nampak kecil tetapi interior die agak selesa juga...aku rase lebih kurang VIOS gak ler...


Kemudian dari airport langkawi kami terus memecut ke MALIBEST RESORT iaitu tempat penginapan kami yang pertama perjalanan dari airport ke MALIBEST RESORT tidak berapa jauh yelah pulau jek kan....owh nak cerita persekitaran MALIBEST RESORT. ia terletak di pantai chenang di mana kebanyakan pelancong bertumpu di kawasan sini kerana byk kemudahan dan hotel berpatutan di sekitar sini. kami memilih Deluxe Seaview yang dilengkapi 2 Queen Bed Size iaitu RM170 satu mlm.....sangat selesa dari segi keluasan bilik nyer....dari segi kemudahan juga tidak lah susah dan tidak lah senang ...tp senang kata semuanya ada...pantai dekat, restoran dekat yang murah yang mahal semuanya ada, dan byk juga aktiviti yang boleh dibuat di sepanjang persisiran pantai cenang nih...tp minah dan mamat kecik 2 org nih tidak suke mandi laut jadinya mereka cuma bermain pasir sajek... :( Kami sampai di Malibest Resort nih dalam pukul 1.30 thgri..iaitu setelah makna tengahari...oh ye dlm flight tadi kami cuma dihidangkan dengan snack, salted peanut dan jus buah...boleh camtu ..aku ingat dapat makan benda yg heavy cam besi ke, kayu ke, kekkekekkek sgt light okay meal die. Oleh kerana check in pukul 3 ptg jadi kami hanya bjalan jalan mengelilingi pulau langkawi semuanya lalu saja dari beras terbakar hingga lah ke galeria perdana, dari galeria perdana ke pekan kuah semuanya hanya kami lihat dari luar sahaja SEBAB minah ngan mamat kecik nih SEDANG TIDUR.


ha korang sampai hati tak kalau nengok anak tido camni gayenye korang nak kejot lebih lebih lagi kalau dorang telah berlari hampir 1.5 km...gegegege........... :(


Sementara menunggu utk di 'check in', sempat juga kami mengelilingi PULAU LANGKAWI dan singgah di Dataran Lang sbb itu adalah trademark PULAU LANGKAWI. (more pictures coming)....
alamak terleka pulak dok mengarang.....daaaaaaa sambung keje jap nanti kita citer lagi ek......

No comments:

Blog Widget by LinkWithin