Friday, October 10, 2008

Suasana Hari Raya di Kluang






Kitorang sampai kat Kluang dah pukul 4 lebih. Perjalan dari JB ke Kluang cuma hampir 1 jam jek. Makcik ngan cousin aku yg tinggal kat Tmn Melati pon ikut sama. Bile sampai kat Kluang makcik aku gi singgah dulu kat umah makcik aku lagi sorang ni yg tinggal kat Kluang. Aku teros gi umah Mak aku dulu sebab nak makan masakan juadah hari raya mak aku lah.....Juadah kat umah mak aku pulak:

  • Rendang daging (yg ni tak raye pon mak aku buat)

  • Ayam Pencen Masak Kicap (kalau mentua aku dapat ayam hutan mak aku dapat ayam pencen jek huewahahahaah tp ini fav. aku tau..tiap tahun mesti ade)

  • Sambal kacang (yg ni pon aku suker)

  • Masak Lodeh (yg ni aku kureng sikit...boleh lah)

  • Serunding kelapa (yg ni pon aku suker gak tiap tahun mesti ade)

  • Ketupat Lontong (yg ni mmg lain sbb mak aku buat pakai daun pisang...yg ni yg paling sedap sekali...wangi pakai daun pisang)
Apa lagi sesi "Menjamu Selera" pon bermula....byk gilos makan sbb ketupat lontong ngan ayam pencen tu lah. Pastu makcik aku panggil pulak dtg umah die ajak makan laksa Johor....aku sambung lagi lah makan...hish cemana nak diet nih....semuanye aku bedal. So kitorang pon pegi kat situ yg aku bedal bebetul ialah Daging dendeng makan ngan lemang....huish sedap ko....( aik tadi org ajak makan laksa Johor tapi aku pi bedal benda lain pulak...takperlah umah makcik aku).

Kitorang kat Kluang mmg tak pegi memana...dok umah jek...kitorang ade kat sana sampai hari Sabtu malam baru balik. Antara activity yg kitorang buat mase kat Kluang adalah.......jeng jeng...gambo kat umah mak aku mmg takder sbb lupa daratan makan ayam pencen...

Org gi raye kitorang gi swimming...ok lah tuh!



2 comments:

Kasih Aleeya said...

sakan giler ko miee.... hahah..tp kalo aku pon..konpem abis sumer aku nak makan..hihihi... bkn salu dpt kan.. meriah gilers raya ko nieh.. satu2 aku baca menu ko.. siler lah ke umah aku raya... umah aku ada kuih raya (curik dari umah mak aku).. ngn ada air coke!! hahahah..

Mimie Ishak said...

itu lah aku ingat aku nak datang ler raye ujung minggu ni..kamarul pulak keje gi Tengganu...alahai...
nanti aku kasik adjust...utk korang semua nanti aku set date korang datang tinggal nak makan jek...apa ek menu aku nak masak utk korang nih? ......

Blog Widget by LinkWithin