Thursday, October 23, 2008

Tukar 'plan' - Raya umah Mai lah pulak....


Antara food yg ada kat umah Mai.....penoh meja...tapi yg aku geram Nescafe bibik die buat...aku minum 2 tegok jek...sbb takot pening....aku mmg tak leh sentoh coffee lagi dah skang ni....sejak 2 pregnancy ni mmg pelik ckit...

Ahad aritu sepatunyer rayer umah si Filla tapi tuko plan sbb tak jadi pegi Putrajaya. Nasib baik mase aku tipon tuh si Filla ni ade hal pasal Gazebo die...so aku cancel lah ngan die. Jadi plan sudah tukar aku gi umah Mai di Puchong. Meen pon ade sama sbb die mmg dah plan awal dah nak visit baby Adam. Mai kater boleh datang umah die lepas kol 2 ptg. Menu kat umah mai aritu:

  • Kuah Lodeh
  • Sambal kacang
  • Ketupat
  • Dan kuih raya

Kuah lodeh ngan sambal kacang die sedap! Bibik die yg masak. Tp bibik die mmg pandai masak. Siap aku bagi Zahraa ngan Ghazi makan lagi ketupat ngan kuah lodeh...suka pulak anak2 aku makan..Zahraa aku tak heran pasal mmg kalau makan nasi die suker ngan kuah yg berlemak...tp Ghazi makan hokay .......adalah lah dalam 5 ketul ketupat tuh die makan....(sedap lah katakan...selalu makan baby food). Kitorang sampai aritu dah pukul 6 ptg kot....lewat lah..biasalah aku lagipun hujan.

Aku sbnrye dah janji ngan Zahraa gi swimming kat umah si Mai nih...so kena lah kotakan janji itu. So, selepas maghrib terus kitorang bwk 3 dara pingitan dan 1 bujang busy ni swimming ...baby Adam kena lah tinggal ngan bibik kat atas sbb kecik agi. Bukan main seronok lagi dorang ni....yg paling excited si Ghazi tu lah...hish nampak jek air terus melurut nak turun...

Tp kejap jek kitorang turun adelah dalam 45 minutes jek...sejuk kan..dah ler Zahraa ngan Ghazi selesema.


Yg seksi tu adalah Damia .... 2-piece suit beb! weeeweeeettttt!


Jejaka ni yg paling excited masuk dalam swimming pool...nyaris nak tertonggeng masuk dalam air (walaupun ada pelampung haduis!)


Zahraa pon suker..nengok die posing...MENTEL! (cam budak beso plak aku rase die nih...padahal baru 2.3 years)


Ha ni lah anak dara Meen yg weeeeeweeetttttt! Tp main kat tepi pool jek okay.....tak berani nak ke tengah.


Mmg syasya ni pemalu...aku panggil nama die pastu die tak nak pandang pon camera.... just tunjuk die nyer 'rubber duckie' dier.....

.
Aku panggil Syasya soh pandang camera...si Zahraa lak perasan.

Gambar Zahraa lagi....


Nengok saper tu yg sexy....'bare-back' lagi.....Tp tetap anak aku yg pandang camera lagi...aku nak amek gambo ngan Damia...tapi die sorang jek yg standby depan camera....


Kita minum dulu!....PEACE! Penat tuh swimmming....semua pakat minum susu!

3 comments:

happy2gether said...

Mimi, thanks dtg umah aku, sian Syasya xde geng, suker betoi dia bila Damia, Zahraa n Ghazi dtg umah dia....dia pon dah lama tak turun swimming pool...dia mmg skrg susah suh tgk camera..jual mahal...bosan kot Mak dia asyik nak snap gambo dia jek...lgk satu best ko siap bwk kuih muih satu bekas n tapau food lgk...ehhehe dah lama aku x mkn satay...bibik aku masak sambal kacang tu dah ready made, mak aku bagi dari ipoh, tumis bwg ngan ketuk serai jek, kuah lodeh tu mmg dia terror buat ehehe...aku tgh bodek dia suh sambung, harap2 dia sambunglah, cian syasya ngan aqil ...emm anak aku nama Aqil lah mimi bukan Adam...sabo jeklah...ehehhe

Mimie Ishak said...

hahahahahh (gelak besar aku) alamak salah nama pulak ha ah Aqil lah nama anak ko...itu lah kwn aku yg ranhill tu yg nama Adam....sesuka hati aku jek tuko nama anak ko...hehehehhe sowwy tertukar nama pulak....(kan aku pon sama ngan si filla main sebot jek....kan filla 'Minwah'! kakakak - mengamok si filla aku dok kenakan die pulak yg tak terbabit langsung dlm citer nih.)Itu lah bukan Zahraa ngan Ghazi jek yg seronok....aku pon teruja nak turun swimmming sama. Nanti kita pilih 'one fine day' kita pi ajak reramai terjun kolam..amacam...kita picnic ah kat bawah tuh bwk food memasing ala ala potluck....nanti lah tunggu ko dah sihat betol....amacam 'ada beran?'

A m m i said...

cutenye si zahraa tu..like her smile so much..

eh sori ye sibuk je aku numpang baca blog ko..

Blog Widget by LinkWithin