Thursday, February 05, 2009

'It's Show Time'

Kisah Flower Girl

Lepas jek rehearsal tuh aku dah kelam kabut balik nak tukor baju and siapkan zahraa. Adoi ....dah lah dorang ni tak tdo lagi.....masuk jek keter teros tdo. Sampai jek umah haruslah aku siapkan diri sendiri dulu pastu baru lah kejotkan zahraa kan......aku cuma ade 1 1/2 hour jek utk bersiap. Bayangkan nak siapkan diri sendiri lagi, flower girl lagi, flower horn tuh lagi and nasib baik papa flower horn yang 'cargas' dia lah tolong siapkan flower horn and aku siapkan flower girl tu lah. Adoi dah makeup berpeluh peluh lah pulak........yg penting aku kena sampai kul 8 pm kat hotel.

ha kan aku dah kater aku mmg tak leh awal 10 minit aku sampai tepat kul 8pm. Itupun sebab aku lalu highway DUKE....kalau lalu jalan tun razak....haruslah tak sempat.......

Sampai jek kat hotel aku turun kat lobby ngan zahraa jek....Kamarul turun ngan Deen .... kena parking lah. Tetiba bile aku dah sampai bebudak nih dah beratur dah...(perkara ni mmg biasa jd kat aku iaitu org tunggu aku). pastu hpone aku bunyi.....(kamarul tipon dari dlm keter)

Kamarul: Ma, mane kasut Deen?
Mimie: Eh ade lah kat belakang seat keter?
Kamarul: Takder lah.....(suara dah bengang dah nih)
Mimie: Ade lah mama dah letak dalam keter (suara confident jek.....)
Kamarul: Takder lah...dah tgk dah nih...dlm bonnet pun takder...
Mimie: Takper lah bwk jek Deen naik atas....tak yah pakai kasut ...(senang jek aku pk)
Kamarul: ??????? (Terus letak tipon....bengang kot)
Mimie: (Alaa bukan salah aku....mase tak cukup....)

5 minit pastu aku nampak 2 beranak ni naik atas Deen terpaksalah dukong kan....takder kasut. hehehehhe serabut aku aritu...adoi......tu lah rupenyer mmg betol betol kasut tuh tinggal kat umah...tapi mmg aku mmg yakin yg aku mmg dah angkat kasut tuh masuk dalam keter....(tapi itu cuma perasaan aku jek rupernyer.) apa nak buat...Deen terpaksa berdukong jek ler kalau die nak turun pon aku tak kisah lah sbb kat hotel tuh ade carpet....kebersihan mmg nampak bersih carpet tuh tapi aku tak tau bacteria yg terdapat di carpet itu........mesti ada kan?

So berbalik kepada citer my Flower Girl tu kan.....aku mmg tak yakin die boleh duduk diam kat stage tuh....mmg seyakin yakinnya. And aku risau okay...bukti dier .......ha nengok nih.....

Ha ni mase memula sampai lah nih..dah ready nak masuk dah...

Macam anak aku yg pengantin pulak aku nengok...dgn vel tuh kan...

Ha nengok tuh die buat kepala dier...duduk pon kat belakang kan......ni baru starting
Ni pandangan depan....die macam dah takder kan....terlindung..sbb die duduk kat atas...
Ini shot dekat ...ha baru nampak dier .. tp tgk tangan dier buat aper...die pegi terbalikkan petals yg dalam bakul tuh .......aku mmg agak die mesti buat kejer.....boring seh tak buat ape kat stage..buat keje lain lah dier...
Nureen (middle) ni behave jek kat atas nih......sebaya ngan Zahraa......aku suker nengok dier comel.....
more pictures coming on Dinner Ceremony......

1 comment:

Filla said...

ALAHAIIII COMEIINYER ZAHRAA... meesti dia rasa dia pwincess time tuh..hahahahah... bgs zahra slamber kodok jer tebalikkan petals tu kan.. kalo acih mau malu2 kucing tak nak pi tuh...hahahah.. x sabo tgk more pics...

Blog Widget by LinkWithin